בעידן הדיגיטלי, אתר אינטרנט איכותי ומקצועי הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. זהו החלון הראשוני שדרכו לקוחות פוטנציאליים מכירים אתכם ויכולים להעריך את מה שאתם מציעים. לכן, חשוב להשקיע מחשבה רבה בתהליך בניית האתר מראש כדי שיעבוד בצורה המיטבית למען העסק.
אז מה כדאי לעשות לפני שמתחילים לבנות את האתר? בואו נצא לדרך!
הגדירו את מטרות אתר האינטרנט
לפני שמתחילים את העבודה על האתר, חשוב להגדיר בבירור מהן המטרות העיקריות שלו. האם המטרה היא למכור מוצרים/שירותים? לחשוף את העסק למעוניינים פוטנציאליים? לשמש ככלי שיווקי? כל מטרה דורשת גישה וצורה מעט שונה של בניית האתר. ההגדרה הזאת תסייע לכם להתמקד בדברים החשובים במהלך הבנייה.
איך עושים את זה?
אחד הדברים החשובים הוא להכיר באופן אישי את קהל היעד שלכם ולהבין את כל הצרכים והמאפיינים שלו:
- מהן הצרכים, הציפיות והרגלי הגלישה של קהלי היעד השונים?
- מה טווח הגילאים?
- איזה רגש האתר אמור לשדר – דחיפות לקנות? רצינות ומקצועיות? צבעוניות ויצירתיות?
- מה הם מחפשים באתר כזה?
- מה יגרום להם להישאר ולחזור?
הכרת קהל היעד תסייע לכם לבנות אתר מותאם ומדויק ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, מה שיוביל להמרות ולידים חמים יותר טוב.
מיינו ותכננו את מבנה אתר אינטרנט
חשבו מראש על הקו העיצובי של האתר, החל מבחירת לוגו, צבעוניות, סגנון כתיבה, גופנים, איורים ועד לדרך הצגת המידע ושימוש בקישורים, תפריטים וכלי ניווט. כמו כן חשבו על הרצף והחוויה הרצויים לגולש באתר, זרימת התכנים והפעולות הרצויות מצידו. קווים מנחים ברורים יעזרו לבנות את האתר בצורה אחידה והרמונית יותר.
רשמו כל מה שתרצו להציג ולכלול באתר החדש באופן מסודר. החל מהמסרים השיווקיים הקצרים כמו כותרות, מיקרו-קופי לכפתורים וכלה במאמרים מפורטים לבלוג ולדפי השירות.
מעבר לתכנים, חשוב לארגן ולסדר את כל התוכן הויזואלי כמו סרטונים, תמונות תדמית יצוגיות ועוד.
תנו את הדעת מראש על המבנה הרצוי של דפי האתר, קטגוריות התכנים, ארגון המידע בצורה נגישה וברורה ועוד. תכנון התכנים יקל מאד את התהליך עצמו של בניית אתר העסק.
ערכו מחקר מתחרים
מעבר לתכנון ה״קישקע״ של האתר, כדאי גם להסתכל ממבט חיצוני על אתרי מתחרים מוצלחים בתחום שלכם. ערכו חיפוש באתרי תדמית של מתחרים ונתחו את הדברים שאהבתם, היתרונות והחסרונות שלהם. בדקו מה אתם אוהבים ומה פחות? מה חשוב שיהיה באתר שלכם? דבר זה יעזור לכם לשפר את התכנון ולעצב אתר שיהיה בולט על פני המתחרים.
ערכו סקר שוק לגבי מחיר בניית אתר תדמית
בניית אתר אינטרנט איכותי יכולה להיות תהליך עלות כספים ניכרת. חשבו מראש על התקציב המוקצה לבניית האתר, אפיון, עיצוב, תוכן, קידום, תחזוקה ועלויות נוספות. הערכה כלכלית מדויקת מראש תסייע לנהל נכון את משאבי הפרויקט.
עלויות בניית אתר אינטרנט משתנות בהתאם לסוג האתר ותלוי במשתנים, אך טווח המחירים לבניית אתר תדמית איכותי בפלטפורמת וורדפרס כולל אפיון, עיצוב, כתיבה ובנייה עולה בסביבות 5,000 – 10,000 ש״ח. בנוסף, עלויות קידום אורגני מתחילות מ2,000 ש״ח לחודש, כמובן שאפשר להגביר את התקציב ותדירות התכנים והקישורים החיצוניים לאתר כך שהקידום יבוצע בצורה אינטנסיבית יותר.
לפרטים נוספים על מחירון בניית אתר בוורדפרס לחצו כאן 🙂
התייחסו לאתר האינטרנט כאל פרויקט משמעותי ומתמשך
בניית אתר אינטרנט היא רק ההתחלה. לאחר ההשקה, האתר דורש פעולות תחזוקה, עדכון תכנים שוטף, שיפורים והתאמות לפי הצורך. גם קידום האתר בצורה ממומנת או בצורה אורגנית (seo) בדרכים שונות הוא תהליך ארוך-טווח. לכן, חשוב להתייחס לאתר לא כאל מטלה חד-פעמית, אלא כפרויקט מתמשך ומשמעותי לעסק שלכם לאורך זמן. זהו השקעה גדולה שדורשת חשיבה לטווח הארוך.
לאור המורכבות של הקמת אתר אינטרנט איכותי, חשוב להכין תוכנית עבודה מפורטת ומסודרת מראש. בתוכנית יוגדרו שלבים, משימות, לוחות זמנים, חלוקת תפקידים ואחריויות, יעדי ביניים ויעד סופי. תוכנית העבודה תסייע לעבוד באופן ממוקד ויעיל לקראת השלמת בניית האתר.
בעבודה איתי, אתם תקבלו כמובן לו״ז מסודר ואהיה זמין איתכם לאורך כל הדרך החל מאפיון, דרך הכתיבה, הבנייה והזנת התכנים לאתר. מה שיאפשר לנו להיות ביחד על הדברים ולוודא שהכל מתבצע על הצד הטוב ביותר.
זהו, סיימנו?
אז זהו שלא בדיוק 🙂
רגע ההשקה של אתר האינטרנט החדש הוא ללא ספק אירוע משמעותי וחשוב. עם זאת, חשוב להבין שזוהי דווקא נקודת ההתחלה של תהליך ארוך ומתמשך. התחזוקה, העדכון והקידום של האתר הם מאמץ נמשך לאורך זמן. לכן אל תרפו לאחר ההשקה וההתלהבות הראשונית, אלא התמקדו בצעדים הבאים להמשך הצלחת האתר והבאת לידים חמים לעסק.
לסיכום, הקמת אתר אינטרנט מקצועי ויוקרתי עבור העסק שלכם דורשת הרבה תכנון והיערכות מוקדמת. ככל שתשקיעו יותר מחשבה בשלבים המוקדמים – הגדרת מטרות, בחירת טכנולוגיות, תכנון תכנים ועיצוב, תקצוב והקמת צוות – כך סיכויי ההצלחה של האתר גבוהים יותר. זכרו להתייחס לאתר כפרויקט מרכזי וארוך-טווח, שההשקה היא רק תחילתו. עם מאמץ רב אך מבוקר ומאורגן, תוכלו להנגיש לקהל הלקוחות שלכם אתר אינטרנט מעולה שישרת את העסק שלכם בצורה המיטבית.