ראיון אישי למקום בעולם

 

אחרי שפתחתי את העסק ובמיוחד לאחר שקראתי את הספר הרשימה יובל אברמוביץ' the List,
הצבתי לעצמי עשרה יעדים לשנה הקרובה.
ואחד מהם היה להתראיין לאמצעי תקשורת כלשהו.

כן אה? מטרה לא ממש ממוקדת.

אבל אחרי שהתחלתי לקרוא את מגזין מקום בעולם - מגזין הנוער של עולם קטן עלה לי חשק בלתי מוסבר להתראיין שם.

לדרבן יותר את הצעירים בישראל לעשות, לפעול וליזום ברשת. היום האינטרנט מלא באפשרויות למידה שמאפשרות לכל אחד לגלות את הפוטנציאל שלו וללכת איתו עד הסוף!

אז כמו שאתם רואים הגשמתי את החלום / יעד (איך שתרצו) והתראיינתי למקום בעולם - הראיון הראשון שלי ואני מאמין שגם לא האחרון 

ולראיון המלא:

הטור הזה הוא טור מפתיע במיוחד. כמי שמבלה זמן רב בשוטטות בין אתרי אינטרנט, אני יודעת כמה משמעותי התחום של כתיבת תוכן- כתיבה של תכנים לאתרי אינטרנט, בדרך כלל ״נותני שירותים״ (החל מפסיכולוגיות וכלה בחברות ממתקים) במטרה למשוך את הקונים ולמכור. בעולם בו אנשים עוברים מאתר לאתר במהירות שיא ונשארים רק איפה שמעניין וקצר, יש חשיבות גדולה לאופן כתיבת התוכן ככה שכתיבת תוכן טובה, על אף שמדובר בתחום מודרני בהחלט ומאוד התחלתי- צריכה להחשב כמעט אומנות.

 

גם אם אתם מבינים על מה אני מדברת וגם אם ממש לא, אתם בטח שואלים את עצמכם מה לכתיבת תוכן ומדור לנוער. התחום הרי שייך לעולם המבוגרים! וגם אם מדובר באנשים שמחזיקים בכישרון כתיבה מדויק ויוצא דופן, הם וודאי פנו לעיסוק הנ״ל אחרי שגדלו, הבינו שלא יוכלו להתפרנס משירה וחיפשו היכן לממש את אהבתם, ועדיין לקבל על זה כסף! אז זהו, שלא. מסתבר, שבין כל בני ה16 חובבי הכתיבה המוכשרים מסתובב לו אחד שבחר לקחת את אהבת הכתיבה שלו דווקא לכיוונים פחות מוכרים. יעקב גפרט, מתחילים!

 

מה זה בדיוק אומר, כתיבת תוכן ומאמרים?

 

תחום העיסוק הראשוני שלי ברשת היה מיועד עבור בעלי אתרים שרצו תוכן שיסביר אודות האתר, במה הוא עוסק ומה היחודיות שלו על פני שאר המתחרים. אחרי תקופה של עבודה הבנתי שיש ביקוש גדול יותר למאמרי קידום, שהם מאמרים שנועדו לקדם אתרים בגוגל. כלומר, אם תחפשו צירוף מילים מסוים, עסקים עם מספר מאמרים מכובד, יופיעו במקומות הראשונים. כך בעצם המשכתי את המסע שלי בכתיבת מאמרים לקידום אתרים.

 

איך הגעת לזה? זה ממש נשמע כמו תחום של מבוגרים.

 

תחום הכתיבה תמיד עניין אותי. מגיל קטן קראתי ספרים ללא הפסקה שגרמו לי לרצות להוציא ספר כמו ג'י קיי רולינג או ריק ריירדן, מה שהוביל אותי לכתוב ספרון קטנטן בגיל 10. אבל מעבר לזה לא ידעתי כיצד אוכל לרתום את הכשרון שלי כדי לעזור לאחרים ולהפוך את התחביב לעבודה. בשנים האלו, כשהאינטרנט מאפשר לך לנתב את כל הכשרונות והיכולות שלך ולבוא לידי ביטוי, קצת קשה להתאפק ולא לעשות כלום. וכן, השירותים שלי אכן נועדו למבוגרים יותר, אבל תתפלאי לשמוע שהלקוחות הראשונים שעבדתי איתם היו דווקא.. נערים!

 

ויעקב לא התאפק לרגע. הוא רק בן 16 ולומד בישיבה תיכונית בכיתה י״א, אבל את הרעיון להתעסק עם תוכן באינטרנט הגה כבר בגיל 14, מאז הוא לומד ומרחיב את השירותים שהוא מציע. באתר העסק שלו תוכלו לקבל הצעות מחיר לכתיבת תוכן ומאמרים, שירותי כתיבה שיווקים ואפילו בניית אתרים לעסקים.

 

לא פעם יצא לי לשוטט באתרים מוזרים. נגיד- אתר שמוכר בגדים לכינים (סתם). או אתר שמוכר בדיחות לעסקים (סתם 2, אבל הבנתם ת׳רעיון). והמחשבה הזאת גורמת לי לשאול את השאלה הבאה.

 

איך אתה מצליח להתחבר לכל מה שאנשים רוצים וצריכים?

 

ברוך ה', יש לי לקוחות מעולים ואני מצליח להתחבר להם ולצרכי העסק שלהם. המטרה שלי זה לקדם אותם באינטרנט ומבין את החשיבות שבזה. אני לומד את הנושא כמו שצריך,  בין אם זה בחיפוש מאמרים או תכנים דומים ובין אם הוא נובע מידע כללי. את תחום הכתיבה לאתרים למדתי לאט לאט בכוחות עצמי ובקריאת מאמרים, ככה הצלחתי להרחיב את אוצר המילים שלי ולהפוך את התכנים שכתבתי לאיכותיים ועשירים יותר.

מה הדבר הכי מעניין שיצא לך לעשות במסגרת השירותים שלך?

וואו, היו המון. כתבתי מאמרים על עשרות נושאים. כן, על הובלות, נגררים, פרגולות אלומיניום וגם בניית אתרים, שיווק דיגיטלי ונושאים שמעניינים אותי יותר. תחום אחד מעניין ומרתק שלמדתי עליו די הרבה הוא – הסרת משקפיים בצורה טבעית. המאמרים שכתבתי התמקדו בשיטות הטיפול והיתרונות שיש בהסרת משקפיים טבעית, ואפילו ההורים שלי התעניינו 😉

יש עוד דברים שאתה כותב מלבד תוכן?

קודם כל, כמה מפתיע, אני תמיד כותב במסגרת בית הספר. אני אוהב לכתוב כתבות, להביע דעות על נושאים אקטואליים ולהביע את עצמי בכתב. דבר שני, מצאתי את המקום לכתוב ולעשות את הדברים שאני אוהב במסגרת "סיירת התקשורת" של נוער החמ"ד, שהתחילה לפעול ממש לאחרונה במסגרת נוער הקהל.

איך העסק והכתיבה משתלבים עם החיים?

הישיבה דורשת הרבה. במיוחד בשלוש השנים האחרונות ללימודים, וכל אחד ואחת מאיתנו מבין את ההרגשה. מכיוון שעברתי לחטיבה עליונה, הלימודים נהיו רק יותר ויותר עמוסים. אבל אם מנהלים את הזמן בצורה נכונה, אני יכול גם למצוא את הזמן לנגן בתופים, לצאת עם חברים ולהתאמן בכדורסל. אני יודע שעם סמארטפון בכיס קשה לנצל את הזמן לדברים שאנחנו אוהבים לעשות, אבל הצלחתי לנהל את הזמן בצורה נכונה שתאפשר לי לשלב בין הדברים. אבל ללקוחות, אני תמיד מוצא זמן לענות.

חלומות הלאה?

חלומות יש בלי סוף, השאלה היא איך להגשים אותם. אני מתרגם את החלומות שלי למשימות שמאפשרות לי לעשות את זה. אחד מהם היה להתראיין למגזין, והנה אני כאן.
עוד חלום שלי הוא לעודד את החבר'ה של הציונות הדתית להראות נוכחות ברשת עם תכנים איכותיים. היום אפשר לעשות כל כך הרבה! כמו לראיין אנשים משפיעים בחברה, לפתוח ערוצי יוטיוב ועוד אינסוף אפשרויות.

קובייה: יעקב מסביר את הסלוגן שלו- ״למילים יש כוח- תנו לי לעזור לכם לנצל אותו לטובתכם״.

אם היו שואלים אתכם לאיזה ניסוח אתם מתחברים יותר-

1) "אני לא מסכים איתך"

2) "אני מבין מה שאת אומרת, האם חשבת על האפשרות הזו?"

סביר להניח שהייתם בוחרים את הניסוח השני, וזוהי בדיוק המשמעות של לכתוב תוכן בצורה נכונה. למילים ולצורה בה אנו מעבירים את המשמעות שלהן יש השפעה גדולה על התנהגות של אנשים. וכשאני מתנהל מול עסק שרוצה להתקדם, אני בוחר בקפידה כל מילה כך שתוכל להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.

פוסטים אחרונים ששווה לקרוא

תגובות מפייסבוק