אורך התוכן – קובע או לא קובע?

שלום לכולם!

אם אתם בעלי עסקים, בעלי אתרים או אנשי דיגיטל, בוודאי עמדתם בפני השאלות:
◆ האם אורך המאמר מעיד על עיסתו?

◆ לא עדיף לפרסם מאמר קצר וממוקד?

◆ אממ מצד שני, אולי גוגל מעדיף מאמרים ארוכים של 1,000 מילים ויותר?

כל אלה הן שאלות לגיטימיות ואל תדאגו, אתם לא היחידים ששואלים אותן.
במאה ה־21 בה אנו חיים, ניתן לומר כי לכולם יש פחות זמן ואורך רוח לקריאת תוכן ואתם מוזמנים לבדוק זאת אצל חברים ובני משפחה.
העובדה הזו משפיעה גם על תחום הדיגיטל בתוכן שאנו מעלים לרשת. הגולשים ברשת מחפשים משהו שיעלה להם את החיוך על הפנים, משהו שיעניין אותם, משהו שיתן להם ערך מוסף – זה יכול להיות כסף, ידיעה מרעישה, הטבה וכו'.
בסופו של יום, אנו אמורים לתת לגולשים תמורה לכך שהקדישו מזמנם כמה שניות ללחיצה על הקישור שלכם, וזאת הגישה אליה אתם צריכים להתחבר כדי לכתוב את התוכן האפקטיבי ביותר.

איך נקבע איזה סוג תוכן יתאים לנו?

סוגי התוכן הקיימים כיום מגוונים הם:
כתיבה שיווקית, כתיבה למטרות קידום, כתיבת מאמרים, כתיבה לאתרי תדמית, כתיבה לתיאור מוצרים ועוד.
אך כיצד נוכל להתמקד בסוג הכתיבה שיוכל להניב את התוצאות האפקטיביות ביותר עבור העסק שלך?
ומהו טווח המילים המשוער לכל סוג?

בואו נעשה לכם קצת סדר בעניינים: 

 ✍ כתיבה שיווקית – אם אתה מחפש להלהיב את הגולשים שנכנסו לדף הנחיתה שלך ולקבל מהם לידים, סוג הכתיבה הזה בשבילך!
הכתיבה השיווקית נפוצה היום בעיקר לרשת האינטרנט כגון דפי נחיתה, מודעות פרסום ברשתות החברתיות ועוד. בנוסף לכך, פליירים, עיתונים, סלוגנים ומודעות רחוב אם תשימו לב, מכילים גם הם משפטים שיווקיים שינסו לשעשע אותך, לעניין אותך ולגרום לך ליצור קשר עם המפרסם.

טווח מילים משוער3 – 100 מילים.

✍ כתיבה למטרות קידום – את סוג הכתיבה הזה רבים מבעלי העסקים ומאנשי הדיגיטל מעדיפים על פני שאר הסוגים. למה? מכיוון שלרוב, הם מזמינים כמויות תוכן רבות ומצפים למחיר נמוך מהרגיל. בנוסף לכך, כתיבה זו מסייעת לאתר המכיל את התוכן לקידום במנועי החיפוש.
מכיוון שחוויתי זאת על בשרי, כיום אני מעדיף להתמקד יותר בכתיבה השיווקית ובכתיבה לאתרים, מה שמגדיל את ההכנסה שלי בסוג כתיבה שכיף ונוח יותר לעבוד איתו.

✍ טווח מילים משוער100 – 800 מילים.

כתיבת מאמרים – כתיבה זו מאופיינת בעיקר אצל מקדמי האתרים וגם נכנסת תחת סוג הכתיבה למטרות קידום. אז מדוע אני בא ומדגיש גם את סוג הכתיבה הזה? מכיוון שחוץ ממאמרים שעיקרם הוא הבלטת מילות המפתח לשם הקידום בגוגל, ישנם מאמרים המשמשים לפרסום מחקר, תופעה או גילוי מעניין. מאמרים מסוג זה משמשים בעיקר סטודנטים, פרופסורים ומלומדים המעוניינים לפרסם דבר שגילו.

טווח מילים משוער500 – 3,000 מילים ויותר.

✍ כתיבה לאתרי תדמית – אם אתה בעל מקצוע, בוודאי נתקלת במושג 'אתרי תדמית'. אתרי התדמית מציגים את בעלי המקצוע בצורה מקצועית, עניינית וכל מטרתם היא להסביר על שנות הפעילות בתחום, תיק עבודות ופרטים נוספים על השירות. באתרים אלה, הכתיבה שונה מעט מאשר הכתיבה השיווקית מכיוון שכתיבה לאתרי תדמית דורשת מקצועיות ואוצר מילים רחב יותר מאשר כתיבה שיווקית שנחשבת לכתיבה פחות מקצועיות וקלילה יותר.

טווח מילים משוער100 – 300 מילים.

✍ כתיבה לתיאור מוצרים – כתיבה מסוג זה מיועדת בעיקר לאתרי מסחר שמציעים את מרכולתם ברשת. בתור צרכן, תמיד אחפש את התוצאה שהמוצר יכול להפיק בשבילי וכיצד זה יוכל לשמש אותי. לכן בכתיבה לתיאור מוצרים אנו מתמקדים יותר ב:
1. מה יש לנו להציע ללקוח.
2. איך זה יוכל לשמש אותו.
3. למה כדאי לו לרכוש דווקא אצלנו.
אז אם אתם מנהלים אתר שמציע מוצר מסוים, כדאי לכם להיעזר בכתיבה מסוג זה מאשר סוג כתיבה שונה.

טווח מילים משוער50 – 200 מילים.

 

לסיכום,

הגדירו את המטרה שלכם, מה אתם רוצים להשיג מהתוכן שתזינו לפלטפורמת ניהול התוכן?
לאחר שהגדרתם, עברו שוב על הסוגים ופירוטיהם והזמינו את סוג הכתיבה הרלוונטי עבורכם.

אהבתם? אל תשאירו את המידע אצלכם! הפיצו אותו לכל מי שנתקל באחת משלושת השאלות שכתבתי בתחילת הפוסט.

חובה זה חובה..
איך אצור איתך קשר? 🙁

פוסטים אחרונים ששווה לקרוא

תגובות מפייסבוק