גלה את סוג הכתיבה המתאים עבורך

גלה את סוג הכתיבה המתאים ביותר עבורך

בתחילת הדרך שלי בתור בעל עסק, כל פעם שבאתי לכתוב תוכן חדש עבורי ועבור הלקוחות שלי נתקלתי בדיאלוג הזה שעלה לי המון שעות ששרפתי בניסוי וטעייה עד שהבנתי את סוגי הכתיבה ואיך לעבוד כל אחד מהם.

אם ניסיתם לכתוב תכנים עבורכם בטח עלו לכם שאלות בסגנון הזה:

◆  האם אורך המאמר מעיד על עיסתו? ככל שהוא ארוך ככה יותר טוב?

◆  האם לא עדיף לפרסם מאמר קצר וממוקד?

◆  מצד שני, אולי בגוגל מעדיפים מאמרים ארוכים של 1,000 מילים ויותר?

◆  עזבו אותי – אני אכתוב מה שבא לי וזהו…

כל אלה הן שאלות לגיטימיות ואל תדאגו, אתם לא היחידים ששואלים אותן.
במאה ה־21 בה אנו חיים, אנחנו רגילים לחיות בסביבה הרבה פחות סבלנית ויותר מולטי-טסקינג. שניה פותחים ווטסאפ, עוברים לפייסבוק, מרפרפים בין הפידים, רואים התחלה של סרטון ומייד עוברים לבא.

אנחנו צריכים לבלוט כדי שאנשים אשכרה יעצרו את המירוץ הזה ויקראו את מה שיש לנו להגיד.

הגולשים ברשת מחפשים משהו שיעלה להם את החיוך על הפנים, משהו שיעניין אותם, משהו שיתן להם ערך מוסף – זה יכול להיות כסף, ידיעה מרעישה, הטבה וכו'.
בסופו של יום, אנו אמורים לתת לגולשים תמורה לכך שהקדישו מזמנם לקריאה של התכנים שלכם, וזה המיינדסט אליו צריך להתחבר כדי לכתוב את התוכן האפקטיבי ביותר.

 

אז, איך נקבע איזה סוג תוכן יתאים לנו?

סוגי התוכן הקיימים כיום מגוונים הם:
כתיבה שיווקית, כתיבה למטרות קידום, כתיבת מאמרים, כתיבה לאתרי תדמית, כתיבה לתיאור מוצרים ועוד.
אך כיצד נוכל להתמקד בסוג הכתיבה שיוכל להניב את התוצאות האפקטיביות ביותר עבור העסק שלך?
ומהו טווח המילים המשוער לכל סוג?

בואו נעשה לכם קצת סדר בעניינים:

כתיבה שיווקית

אם אתם מחפשים להלהיב את הגולשים שנכנסו לדף הנחיתה שלך ולקבל מהם לידים, סוג הכתיבה הזה בשבילך!

הכתיבה השיווקית נפוצה היום בעיקר לרשת האינטרנט כגון דפי נחיתה, מודעות פרסום ברשתות החברתיות ועוד. בנוסף לכך, פליירים, עיתונים, סלוגנים ומודעות רחוב אם תשימו לב, מכילים גם הם משפטים שיווקיים שינסו לשעשע אותך, לעניין אותך ולגרום לך ליצור קשר עם המפרסם.

זה אגב, הדבר שאני הכי אוהב לעשות עבור הלקוחות שלי.

טווח מילים משוער: 1 – 200 מילים.


כתיבה למטרות קידום

את סוג הכתיבה הזה רבים מבעלי העסקים ומאנשי הדיגיטל מעדיפים על פני שאר הסוגים. למה? מכיוון שלרוב, הם מזמינים כמויות תוכן רבות ומצפים למחיר נמוך מהרגיל. בנוסף לכך, כתיבה זו מסייעת לאתר המכיל את התוכן לקידום במנועי החיפוש.
מכיוון שחוויתי זאת על בשרי, כיום אני מעדיף להתמקד יותר בכתיבה השיווקית ובכתיבה לאתרים, מה שמגדיל את ההכנסה שלי בסוג כתיבה שכיף ונוח יותר לעבוד איתו.

טווח מילים משוער: 100 – 800 מילים.


כתיבת מאמרים  

כתיבה זו מאופיינת בעיקר אצל מקדמי האתרים וגם נכנסת תחת סוג הכתיבה למטרות קידום. אז מדוע אני בא ומדגיש גם את סוג הכתיבה הזה? מכיוון שחוץ ממאמרים שעיקרם הוא הבלטת מילות המפתח לשם הקידום בגוגל, ישנם מאמרים המשמשים לפרסום מחקר, תופעה או גילוי מעניין. מאמרים מסוג זה משמשים בעיקר סטודנטים, פרופסורים ומלומדים המעוניינים לפרסם דבר שגילו.

טווח מילים משוער: 500 – 1,000 מילים ויותר.


כתיבה לאתרי תדמית  

אם אתה בעל מקצוע, בוודאי נתקלת במושג 'אתרי תדמית'. אתרי התדמית מציגים את בעלי המקצוע בצורה מקצועית, עניינית וכל מטרתם היא להסביר על שנות הפעילות בתחום, תיק עבודות ופרטים נוספים על השירות.

באתרים אלה, הכתיבה שונה מעט מאשר הכתיבה השיווקית מכיוון שכתיבה לאתרי תדמית דורשת מקצועיות ואוצר מילים רחב יותר מאשר כתיבה שיווקית שנחשבת לכתיבה פחות מקצועיות וקלילה יותר.

טווח מילים משוער: 100 – 300 מילים.


כתיבה לתיאור מוצרים 

 כתיבה מסוג זה מיועדת בעיקר לאתרי מסחר שמציעים את מרכולתם ברשת. בתור צרכן, תמיד אחפש את התוצאה שהמוצר יכול להפיק בשבילי וכיצד זה יוכל לשמש אותי. לכן בכתיבה לתיאור מוצרים אנו מתמקדים יותר ב:
1. מה יש לנו להציע ללקוח.
2. איך זה יוכל לשמש אותו.
3. למה כדאי לו לרכוש דווקא אצלנו.
אז אם אתם מנהלים אתר שמציע מוצר מסוים, כדאי לכם להיעזר בכתיבה מסוג זה מאשר סוג כתיבה שונה.

טווח מילים משוער:  50 – 20 מילים.


לסיכום

הגדירו את המטרה שלכם, מה אתם רוצים להשיג מהתוכן שתעלו לנכסים הדיגיטליים שלכם.
לאחר שהגדרתם, עברו שוב על הסוגים ופירוטיהם והזמינו את סוג הכתיבה הרלוונטי עבורכם.

אהבתם? הייתם רוצים שמישהו יעשה עבורכם את העבודה בצורה מקצועית? >> דברו איתי 🙂

יעקב גפרט

יעקב גפרט

היי! אם עוד לא הכרנו - אני יעקב גפרט, קופירייטר ובונה אתרי תדמית מניעים לפעולה.
ב-4 השנים האחרונות כתבתי מאות תכנים ועשרות אתרים ללקוחות שלי, ובבלוג הזה אני משתף מהתובנות שהשגתי במהלך העבודה :)
אם בא לך לקרוא עליי עוד ולהבין מה אני עושה תלחץ כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב email
שיתוף באימייל
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטסאפ

פוסטים נוספים: