3 הטכניקות המנצחות לקידום אתר בגוגל

היום, מנוע החיפוש גוגל הוא האתר הכי מוביל בעולם ויש בו מעל 40,000 חיפושים כל שניה. הרי כשלא יודעים משהו ומחפשים מידע על תחום מסוים – הדרך הכי קלה ונוחה היום היא להוציא את הסמארטפון מהכיס, להקליד את המילים הרצויות ותוך כמה שניות תוכל לקבל את מה שחיפשת.

אבל אנחנו בעלי עסקים. לא תסכימו שהדבר החשוב ביותר הוא לקדם את האתר כך שיופיע בעמוד הראשון? הרי מה הסבירות שהגולשים יחפשו דווקא בעמוד השלישי, הרביעי והשמיני? קלוש נכון? אנחנו רוצים להיות אלה שנמצאים בתוצאות החיפוש הראשונות על מנת לגרום למי שמחפש את הביטויים הללו לבוא לאתר שלנו. שם נוכל לספק לו את המידע המבוקש ובהמשך גם לגרום לו לקנות מאיתנו.

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

גוגל עובדים בצורה חכמה ובאמצעות אלגוריתמים מתוחכמים הם סורקים כל הזמן 24/7 את כל האתרים שנמצאים ברשת. למה? כדי לקבוע את סדר תוצאות החיפוש בביטויים ולאפשר לגולש להגיע למקום שיתן לו הכי הרבה ערך ויענה על שאילתת החיפוש שלו. כדי שאותם הסורקים יציגו אתכם בתוצאות גבוהות צריך לעבוד לפי כללים מסוימים ויש המון משתנים שמשפיעים על מיקום האתר שלכם בתוצאות.

למקצוע הזה קוראים SEO – Search Engine Optimization.

קידום אתרים אורגני זו אומנות לשמה וכמו בכל אומנות, חייבים לדעת כיצד להשתמש בה בצורה נכונה. כמעט כל אחד שקרא מאמרים בתחום יכול לחשוב מומחה ויכול להתחיל לקדם אתרי לקוחות, אבל מדובר במקצוע לא פשוט שדורש המון סבלנות, ניסיון וידע מקצועי בתחום.

 

תכל'ס – איך בתור בעל עסק אפשר לקדם את האתר?

אני אישית כדי לקדם את האתר שלי נעזרתי בעיקר ב3 הדברים הבאים שיגרמו לאתר האינטרנט שלך לעקוף את המתחרים.

1. לבצע מחקר מילות מפתח

כשאנחנו מקלידים בשורת החיפוש בגוגל את המילים: "מרפאת שיניים", אנחנו מקבלים מספר רב של אתרים שקודמו במילת המפתח: "מרפאת שיניים". מחקר מילות המפתח נחוץ על מנת לבצע קידום אורגני יעיל וממוקד לקהל היעד של העסק.

הרי, אם אנחנו אורתודנטים, סביר להניח שלא נקדם את האתר שלנו באחד מהביטויים: "רופא משפחה" או "השתלת כליה" כי זה לא רלוונטי לתחום העיסוק שלנו. אך אם נקדם את האתר במילות המפתח: "אורתודנטים" או "רופא שיניים" התוצאות יהיו אפקטיביות הרבה יותר.

יחד עם זאת, יש המון ביטויים שיש עליהם תחרות קשה ולכן לפעמים כדאי להתמקד דווקא בביטויים פחות פופולריים אבל שעדיין יש בהם חיפושים – כמו "אורתודנט גשר לצעירים" או "אורתודנט ניתוח ועיקור שיניים"

הכלי שיעזור לכם הכי הרבה הוא כלי מחקר מילות מפתח של גוגל אדס שיאפשר לכם לחפש מילות מפתח בצירוף כמות חיפושים.

כך למשל, הגעתי למקום ראשון בתוצאות החיפוש "כתיבת תוכן ובניית אתרים" לעומת "בניית אתרים" ו"כתיבת תוכן" שהן מילות מפתח תחרותיות יותר – מוזמנים לבדוק 🙂

2. לכתוב תוכן ומאמרים

חוץ מהעובדה כי המאמרים והתכנים הם אלה שגורמים לגולשים להחליט האם להשתמש בשירותים שלנו או לא, למאמרים יש השפעה רבה על קידום האתר בצורה אורגנית.

למה? מכיוון שלמאמרים המכילים מילות מפתח במינון הנכון, יש השפעה רבה על מיקום האתר בדפי החיפוש. כשהתוכן מותאם למנועי החיפוש וגם רלוונטי עבור הגולשים, הסיכוי להשאיר אותם זמן רב יותר באתר ולהגדיל את זמן השהייה הממוצע בו – הוא הרבה יותר גדול.

בנוסף, אנשים מחפשים באינטרנט מידע, ערך. מחפשים שיתנו להם ערך פרקטי שיענה על התשובה שלהם. לכן כתיבת תוכן יכולה לתת מצד אחד – ערך לגולש, ומצד שני להעלות אתכם בתוצאות החיפוש. כולם מרוויחים!

3. להחליף קישורים

החלפת הקישורים היא דרך נפוצה לחזק את מילות המפתח שתרצו לקדם. כאשר אנחנו מזכירים את המונח "החלפת קישורים", אנו מתכוונים להכנסת קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים. בואו ניתן דוגמה:
אני בעל אתר של ספרים דיגיטליים בשם BookD ורוצה לקדם את האתר במילת המפתח "ספרים דיגיטליים". על מנת לחזק את מילת המפתח פניתי ליוסי, בעל אתר למכירת מוצרים אונליין בשם OnProduct, וביקשתי ממנו להציב קישור ל Bookd.com מהאתר שלו – Onproduct.com.
כעת כל מה שנותר ליוסי לעשות הוא להכניס מאמר שיכיל את מילת המפתח באתר שלו ולקשר אותה ל Bookd.com.

הקישורים הללו יחזקו את המוניטין של האתרים עבור הסורקים של גוגל (זוכרים?), ובכך האתרים שלנו יתקדמו בתוצאות החיפוש.

מחקר ומילות מפתח, כתיבת תוכן והחלפת קישורים

באמצעות שלושת השלבים הללו, תוכלו להתחיל במלאכת קידום האתר ואפילו לראות תוצאות! רק חשוב לזכור שקידום אורגני הוא מלאכה סיזיפית שדורשת המון סבלנות ומאמץ – כי לא הכל ידוע מראש ולפעמים משהו אחד קטן יכול להקפיץ אתכם בתוצאות החיפוש, ולהפך. לכן כדאי להתחיל עם מחקר נכון שיוכל לתת לכם אינדיקציה באילו מילות מפתח שווה ואם תרצו – בעזרת מקדם אתרים מקצועי, תוכלו לראות תוצאות מוכחות.

עד כאן המאמר, מוזמנים לפנות אליי בכל נושא ואשמח לשמוע תגובות במידה והוא עזר לכם!

יעקב גפרט

יעקב גפרט

היי! אם עוד לא הכרנו - אני יעקב גפרט, קופירייטר ובונה אתרי תדמית מניעים לפעולה.
ב-4 השנים האחרונות כתבתי מאות תכנים ועשרות אתרים ללקוחות שלי, ובבלוג הזה אני משתף מהתובנות שהשגתי במהלך העבודה :)
אם בא לך לקרוא עליי עוד ולהבין מה אני עושה תלחץ כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב email
שיתוף באימייל
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטסאפ

פוסטים נוספים: