4 השלבים לבניית אתר מוצלח

4 השלבים לבניית אתר מוצלח

כל מי שמתחיל לשווק באינטרנט שואל את עצמו: תכל'ס, איך נוכל ליצור אתר שיוכל להניב הכנסות ורווחים?

במגזינים ובאתרי חדשות רבים אנחנו מתעדכנים מדי פעם על אתרים מוצלחים מבחינת אמות המידה של מבקרים חודשיים, כמות הרווחים שהוא גלגל מדי שנה וכו'.

אך על כל סיפור הצלחה, עומדים מאחוריו עשרות סיפורי אכזבה. עשרות בעלי עסקים שתכננו את האתר שלהם בקפידה, שקדו והשקיעו לא מעט זמן בסופו של דבר לא קיבלו לידים ולקוחות חדשים..

אין כאן נוסחת קסם. כדי להקים אתר תדמית איכותי צריך להשקיע בתשתית, כדי שתוכלו לתפעל אותו בצורה נוחה, וגם בקידום כדי שיגיעו לקוחות חדשים. יש לא מעט פרמטרים שתלויים אך ורק בכם אם זה מבחינת תקציב, מוטיבציה ואסטרטגיה נכונה כדי למשוך לקוחות חדשים.

במאמר הזה אני רוצה לתת לכם 4 שלבים שדרכם אני בונה את האתרים של הלקוחות שלי. הם נכתבו בדם דמעות, והרבה מאוד זמן שהלך לאיבוד. אז קדימה. בואו נתחיל:

אז הנה לפניכם ארבעת השלבים הבסיסיים שכל אתר צריך על מנת להגיע ולבשר את הבשורה שלו לעולם:

אפיון האתר:

אישית? את הגרסה הקודמת של האתר הזה בניתי בדילוג על שלב האפיון.

פשוט התקנתי וורדפרס, התקנתי את התבנית ויצאתי לדרך.

ואת האמת – אכלתי הרבה קש. לא הצלחתי להבין מה בדיוק אני רוצה שיהיה בכל דף, מה צריך להיות ומה מיותר, איך להציג כל דבר – בקיצור לא פשוט. את כל השלבים הבאים למדתי מתוך עשרות מאמרים, ניסוי וטעייה ובתכל'ס כל אתר מורכב מארבעת המרכיבים הללו שבלעדיו אין לו אפשרות להצליח ולהתפתח.

האפיון הוא החלק הראשוני והחשוב ביותר בבניית אתר אינטרנט. האפיון נועד על מנת שכל אחד מהצדדים יבין את מה מצופה ממנו, וכיצד לפעול.

יש כמה סוגי אפיונים שנכתבים עבור בעלי מקצוע שונים, אך אם אתם בוני האתר של העסק ואתם יודעים פחות או יותר מה אתם רוצים, אין שום סיבה לא להתחיל.

על מנת להתחיל בבניית אתר אינטרנט תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. כמה דפים יהיו באתר?
  2. מה יהיה בכל דף?
  3. אילו תכנים אני זקוק בשביל האתר?
  4. האם יש לי לוגו מתאים? אם לא, איך עושים אחד כזה?
  5. איזו אווירה האתר ישדר? אילו צבעים יופיעו בו?
  6. מה מטרת האתר? (לקבל לידים / מכירות / שיחות טלפון)
  7. איך אתפעל אותו?
  8. אילו פיצ'רים ייחודיים אצטרך בשביל האתר?

תנסו לפרט כמה שיותר על כל דבר. בסוף תרכזו את כל התשובות שכתבתם ותהפכו אותם למסמך שעל פיו יוחלט איך האתר יראה ומה תהיה הפונקציונאליות שלו.

פיתוח ועיצוב

השלב הבא לאחר אפיון האתר הוא לגשת אל בוני אתרים, להגיש להם את המסמך ולקבל הצעות מחיר. אם אתם מתקשים לאפיין את האתר שלכם, יש אנשים וחברות שיוכלו לעשות זאת יחד איתכם כדי לתאם ציפיות ולהתאים את האתר בדיוק אליכם (זה אגב, מה שאני עושה).

יש 2 סוגי אתרים:

אתרי תדמית, מסחר ודפי נחיתה– שלא דורשים ידע מקדים בתכנות את האתרים הללו ניתן לבנות באמצעות בונה אתרים שיאפיין, יעצב ויבנה לכם את הדפים באתר.

מדובר באתרים נפוצים כך שבונה האתר שלכם יוכל להבין כיצד הוא יראה ומה תהיה הפונקציונאליות שלו. במקרה כזה האפיון לא צריך להיות מפורט לפרטי פרטים ומחולק למערכות אלה כללי יותר בדגש על נראות האתר ומטרותיו.

הסוג השני הוא אתרי קונספט – רעיונות שיש לכם למיזמים ואתם רוצים לממש אותם בתוך אתר. למשל אתר חידות / משחק דפדפן / ממשק מיוחד וכדו'. את האתרים הללו מומלץ לבנות מ-0 ללא מערכת מוכנה ולהסתמך על מתכנת מקצועי שיעשה את העבודה.

כאן האפיון יהיה מורכב יותר משום שאתם מתארים אתר שעוד לא קיים ואין לו מתחרים או דוגמאות לכך באינטרנט. כמובן שהעסק יהיה יותר יקר משום שהעבודה לגמרי תלויה במתכנת ובמעצב.

מתכנתים ומעצבים שאתם מכירים, בין אם זה ברשת ובין אם זה במציאות, ולהציע להם את העבודה שאתם רוצים. לאחר פנייה לאחד מבעלי המקצוע עם אפיון מפורט תוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת ומלאה בזמן קצר יותר מכיוון שהפרטים ברורים עבור בעלי המקצוע. את המתכנתים או המעצבים ניתן להשיג כפרילנסרים או כעובדים בתור חברה לבניית אתרים.

כתיבת תוכן ומאמרים

כדי שאנשים יכנסו לאתר, הם צריכים מידע – תוכן. הם צריכים לראות את הפרטים הרלוונטיים, להשתכנע ולבצע פעולה באתר. כתיבת תוכן שיווקי ומאמרים מפורטים בבלוג יוכלו לעשות את העבודה.

הכתיבה שאני מציע, היא כתיבה המתקדמת יותר בחווית המשתמש וכמובן בהתאמה למנוע החיפוש האורגני. כתיבה באופן כזה תוכל למנף את האתר שלכם באופן משמעותי במנועי החיפוש במילות מפתח אותן תרצו לקדם.

קידום בגוגל

קידום האתר בגוגל היא מלאכה לא פשוטה הדורשת סבלנות, ידע וכמובן גם כסף. כדי לקדם אתרים בצורה טובה, רוב הקידום מתבסס על תוכן איכותי שמכיל מילות מפתח. אותם תכנים יקדמו את האתר שלכם בהתאמה למילות המפתח – אם עושים את זה בצורה הנכונה.

יש המון פרמטרים שלפיהם גוגל תחליט איפה למקם את האתר שלכם, ניתן למצוא כמה במאמר הזה, אבל עיקר העבודה היא לכתוב תוכן איכותי, להפוך את האתר למהיר וברור כדי שיתן כמה שיותר ערך עבור הגולשים.

לבנות אתר חדש זה לא תהליך פשוט. בתחילת הדרך היו לי עשרות אתרי קונספט שהקמתי ולא כולם הצליחו, אבל אם עושים את כל השלבים הללו בצורה נכונה ונעזרים בבעלי מקצוע מומחים תוכלו להקים אתר חדש שיביא לכם לידים ולקוחות חדשים.

נשמע מעניין?

הייתם רוצים לקבל אתר תדמית מוכן מא' עד ת' כולל תכנים שיווקיים שימירו גולשים ללקוחות?

אשמח לעזור לכם! לחצו כאן כדי לעבור לדף הבית שלי שיכיל את כל הפרטים שאתם מחפשים 🙂

יעקב גפרט

יעקב גפרט

היי! אם עוד לא הכרנו - אני יעקב גפרט, קופירייטר ובונה אתרי תדמית מניעים לפעולה.
ב-4 השנים האחרונות כתבתי מאות תכנים ועשרות אתרים ללקוחות שלי, ובבלוג הזה אני משתף מהתובנות שהשגתי במהלך העבודה :)
אם בא לך לקרוא עליי עוד ולהבין מה אני עושה תלחץ כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב email
שיתוף באימייל
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטסאפ

פוסטים נוספים: