איך בונים אתר שיתן ערך ויניע לפעולה?

וואו, זו שאלה ממש חשובה ואני שמח  שהתעניינתם, כי בפוסט הבא אני הולך לדבר על 2 העקרונות הבסיסיים שיהפכו את האתרים שלכם לבעלי ערך ומניעים לפעולה.

לפני שאגש להסביר, אני רוצה לספר לכם סיפור על עצמי.

בגיל 14, כשהתחלתי להתעסק בעולם המיזמים באינטרנט, התחלתי לחשוב על רעיונות לאתרי קונספט חדשים ולנסות להוציא אותם לפועל. בהתחלה היה מדובר במשחק דפדפן שרציתי להעלות מחדש, המשכתי עם אתר משחקי טריוויה, אתר להעברת כספים ועוד.
רובם לא החזיקו מעמד זמן רב או שלא יצאו לפועל, אבל ככל שהמשכתי למדתי יותר ויותר על אופן האתרים שנותנים ערך ללקוח.

כשאני מסתכל אחורה בעצם, הפרויקטים שכן הצליחו – כמו לדוגמה אתר חידות טריוויה, שנרשמו אליו מאות אנשים והתפרסם מאוד (בקידום ללא תשלום) נתנו בעיקר ערך לגולשים.

זה בא בעיקר לידי ביטוי ב2 העקרונות שאביא לפניכם בהמשך.

קודם כל, למה חשוב לבנות אתר שיתן ערך?

אתרים היום יש בלי סוף. כדי ליצור אתר שיבדל אתכם מהמתחרים וייצג אתכם בצורה הטובה ביותר, צריך לתת ערך לגולשים שנכנסים אליו.

למה?

תדמיינו שאתם מחפשים באינטרנט מומחה להרחקת יונים, כדי למצוא פתרון לבעיה המציקה של יונים המשאירות לכלוך וזוהמה על כל החלונות שלכם. מצאתם 2 אתרים ואתם מנסים להשוות ביניהם:

האתר הראשון – מעוצב בצורה סבירה,לא מזמין, לא ברור מי המומחה ומה הוא יודע.

האתר השני – מעוצב בצורה נקיה וברורה, נותן לכם מידע רלוונטי עליו ועל אופן הטיפול שלו בהרחקת יונים. בנוסף, הוא נותן לכם מדריך מתנה של 7 טיפים איך להרחיק יונים בעצמך.

לא יודע מה איתכם אבל הייתי הולך ישר על האתר השני. קודם כל, עצם העובדה שהוא משתף את הידע שלו כבר הופכת אותו לבעל יתרון בתחום, ומאפשרת לי לסמוך עליו כדי שיטפל ביונות הסוררות שמשגעות אותי.

דבר שני, כאשר אתר מעוצב בצורה נקיה עם מידע תכליתי ומדויק – לגולשים הרבה יותר קל להתנהל בו ולקבל את המידע שהם צריכים. פרטים כמו מי בעל המקצוע, המלצות, מהיכן המומחיות שלו וכדו'.

עכשיו כשהבנו את החשיבות של אתר בעל ערך, נקפוץ לתכל'ס >>

אז איך בונים אתר שייתן ערך לגולש?

הצעת הערך שבמוצר

יש כמה רמות לערך שנתפש בעיני הלקוח:

– ערך בסיסי כמו "פיצה ב30₪ עם משלוח חינם" שנותן ערך מיידי לטווח קצר.

– ערך מתקדם מבוסס איכות לעומת המתחרים כמו – "מעניקים לך שירותי ראיית חשבון עם 100% שקיפות וכמה שפחות מס"

– ערך גבוה שנותן שמבטיח משהו מסוים שיקרה בעתיד – "אחרי שתעבור את קורס האימון הזה, תוכל לחיות את חייך בצורה הטובה ביותר. הבטחון העצמי שלך יעלה, הסביבה שלך תתרשם ממך ותוכל להיות האדם שתמיד חלמת"

מרכיב הצעת הערך הוא בעצם הגורם המרכזי שיניע את הגולש לבחור בהצעה שלנו, ועוד לפני זה, לעורר בו עניין.

לכן, לפני שאני מתחיל לעבוד על אתר חדש, אני תמיד שואל את הלקוחות שלי:

מה מטרת האתר?

איזה ערך הוא ייתן לגולשים שיבואו אליו?

ומהי ההצעה החזקה ביותר שהגולשים שלכם לא יוכלו לסרב לה?

מוזמנים לענות בעצמכם 🙂

נקסט – חווית השימוש

הגענו לחלק שאני ממש אוהב – נוחות וחווית השימוש באתר.

האמת היא שמאז ומתמיד אהבתי לצייר ולעצב אבל אף פעם לא הסתדרתי טוב עם תוכנת הפוטושופ ודומיה.. לכן כשהתחלתי להתעסק בתחום בניית אתרים הבנתי שיש אפשרות קלה לעצב תוך כדי הפעלה של האתר – לא צריך לעצב הכל בפוטושופ ואז לתכנת הכל מחדש, אלא אפשר לעשות את זה בקלות באמצעות מערכת WordPress ותוסף בשם אלמנטור שהופך את הכל להרבה יותר פשוט.

בכל אופן, כשאני אומר חווית שימוש, אני מדבר בעצם על כל התחושות שמלוות את הגולש בעת הביקור באתר. לחוויית השימוש יש 2 מטרות עיקריות – להפוך את השהות באתר להרבה יותר כיפית וכמובן לייעל את השימוש בו.

איך עושים את זה?

כמה שלבים עיקריים:

  1. להכיר את הגולש ואת הצרכים שלו – לא כל הגולשים הם זהים ולפעמים הם מחפשים דברים שונים בדרכים שונות ובזמנים שונים. לכן אחד הדרכים כדי לייעל את ההתמצאות באתר הוא לשתול דרכים שונות כדי להגיע לאותו יעד – כמו בדף הבית שלי, שם יש כמה לחצנים שמובילים לדפי השירותים.

  2. קל וברור לשימוש – האתר לא צריך להיות מרהיב ומתוחכם מדי. הוא צריך להיות שימושי ושיעביר את המסר שאתם רוצים. בשביל זה צריך להפוך את האתר לברור, לאפשר ניווט מסודר לדפים השונים כדי שיוכל להבין היכן הוא נמצא וכמובן להכניס אפשרות בה הוא יוכל לחזור אחורה ולבטל טעויות.

  3. עקביות – גם בשפה העיצובית וגם מבחינת התכנים. חשוב לשמור על עקביות בכל דפי האתר כדי שהגולש יתרגל לתהליך שהוא עובר באתר ולסמוך עלינו. 

  4. שליטה – אפשרות לחזור אחורה, לבצע שינויים, לבדוק דברים נוספים – חשוב לתת לגולש שליטה על מה שהוא עושה באתר ולתת לו את האפשרות לכך. בין אם זה באמצעות הניווט ובין אם בכפתור חזרה לדף הראשי.

  5. אסתטיקה – השפה והעיצוב הגרפי הוא מאוד חשוב באתר כדי להגביר את הרצון לשוטט בו ולראות דברים נוספים. אני משקיע המון בחשיבה על העיצוב והביצוע כדי לתת חווית שימוש מדהימה ורצון לראות עוד.

כל אלו נועדו בעצם כדי ליצור רושם ראשוני, ליצור הרגל וכמובן ליצור אמון בינכם לבין הגולש.

שילוב של שני הפרמטרים האלה יעזרו לכם ליצור אתר תדמית מנצח שישווק אתכם באמצעות מתן ערך לגולשים. בין אם זה בהצעה הייחודית שלכם ובין אם בנוחות השימוש – כשמשלבים את שניהם המוצר שלנו יהיה הרבה יותר אטרקטיבי עבור הלקוחות הפוטנציאלים.

זוכרים את דוגמת אתר "הרחקת היונים"?

ודאו תמיד שאתם נותנים ערך ולא חלילה מפסידים לקוחות פוטנציאלים.

עד כאן להיום, אם יש לכם שאלות מוזמנים לשאול בשמחה!

יעקב גפרט

יעקב גפרט

היי! אם עוד לא הכרנו - אני יעקב גפרט, קופירייטר ובונה אתרי תדמית מניעים לפעולה.
ב-4 השנים האחרונות כתבתי מאות תכנים ועשרות אתרים ללקוחות שלי, ובבלוג הזה אני משתף מהתובנות שהשגתי במהלך העבודה :)
אם בא לך לקרוא עליי עוד ולהבין מה אני עושה תלחץ כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב email
שיתוף באימייל
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטסאפ

פוסטים נוספים: