איך לכתוב בלוג מעניין

איך לכתוב בלוג מעניין?

קשה לבלוט באינטרנט. יש המון כלים שונים שיכולים לעזור, אבל לא תמיד הם יהיו בשליטתכם. לדוגמה פייסבוק – אפשר לבנות דף עסקי מעוצב ושיווקי, להעלות תכנים ופוסטים בלי הרף אבל בסופו של דבר, פייסבוק יכולים לשלוט על כמות החשיפה שלכם, מי יצפה בכם וכמה כניסות יהיו לכם.

כמובן שהאינטרס שלהם הוא כמה שפחות – על מנת שתשלמו יותר על כניסות וחשיפות חדשות. אז ככה שכשרוצים לתת ערך לקהל היעד שלנו לפעמים לא מספיק להסתמך על הרשת החברתית אלא להשקיע בכלי נוסף, חיצוני שהוא רק שלנו.

והוא – הבלוג.

בלוג הוא כלי שיווקי אדיר עבור כל אחד – החל מהמשווקים הגדולים ביותר וכלה בעסקים הקטנים שכותבים פוסטים בעלי ערך עבור קהל היעד שלהם. עסק שאין לו בלוג בעל ערך מפסיד לקוחות פוטנציאלים שדווקא דרך הפוסטים הללו יכול היה לרכוש מהם שירות.

הפוסטים בבלוג נותנים בעצם טעימה קטנה לגולש מכמות הידע והניסיון שצברנו. הם לא סתם נותנים ערך פרקטי ליישום בשטח, אלא גם גורמים לאנשים להבין שיש מישהו מאחורי המקלדת שמבין בתחום ושווה לפנות אליו במידת הצורך.

המטרה של הבלוג הוא להכניס אתכם לתודעה של קהל היעד שלכם ובאמצעות ערך – מאפשרים לו לטעום מכם, ולשקול גם לעבוד איתכם בהמשך.

סבבה, רק איך פותחים אחד כזה?

דבר ראשון, אם יש לכם עסק והבלוג הוא אפיק שיווק נוסף, חשוב לבנות אתר תדמית שיפרט את מכלול השירותים שלכם ויניע את הגולשים בו לפעולה. הבלוג יופיע כעמוד נוסף וירכז את כל הפוסטים והמידע שתתנו לגולשים.

במידה ואתם רוצים לכתוב רק בלוג – תוכלו לבנות בקלות באמצעות וורדפרס או וויקס אתר בלוג שיכיל את הפוסטים בצורה מעוצבת ונוחה למשתמש. אם יש לכם זמן וכוח אפשר ללמוד לבנות לבד, אבל אם תצטרכו עזרה מקצועית אל תהססו לפנות אליי 🙂

וואלה יעקב שכנעת – אבל איך בעצם כותבים בלוג מעניין?

כלל המפתח הוא לא לפחד לכתוב על הנושאים שלכם – גם אם לפעמים מדובר במידע מקצועי שמשלמים על זה המון כסף, בסופו של דבר הגולשים ירצו שאתם תעשו עבורם את העבודה, מכיוון שאתם המומחים בתחומכם.

עכשיו אני מצרף לכם 3 סוגים של פוסטים לבלוג שיעזרו גם להביא גולשים חדשים לאתר וגם לתת להם ערך מוסף:

טיפים שימושיים

אתם מדריכים את הגולשים. אתם המומחים בתחום שלכם עבורם ועליכם לשדר זאת. איך עושים את זה? פשוט מאוד – חשבו על משהו שהלקוחות שלכם נזדקקו במהלך העבודה אתכם, ונסו להעביר טיפ שימושי ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, שיוכלו לעשות כדי להקל עליהם ועליכם את העבודה.

לדוגמה:

אתם רואי חשבון ולקוחות באים אליכם לפעמים בלי ידע מקדים בניהול התיק האישי שלהם או מיסים. בבלוג שלכם תוכלו לכתוב על "איך להגיש דוח למס הכנסה" או "7 סעיפים ששווה לשים לב אליהם" כדי שהלקוחות שלכם יוכלו ללמוד מכם טיפים שיעזרו להם בהמשך.

קייס סטאדיז

כתבו על מקרים וחוויות שעברו עליכם ונתנו לכם תובנות חדשות. במהלך היום-יום אנחנו נופלים וקמים המון פעמים ואת האנשים מעניין לראות את נקודת המבט שלכם על המורכבויות שמלוות אתכם, איך התגברתם עליהן ומה למדתם מזה.

לדוגמה:

אתם אנשי הובלה ונתקלתם בלקוחות שלאחר ששלחתם את משאית ההובלות עדיין לא ארזו את כל הקרטונים ועכבו את הצוות שלכם בשעתיים יקרות מפז. לאחר המקרה הזה – גשו לבלוג שלכם וכתבו כיצד יש לארוז דברים באופן נכון כדי למנוע אי נעימויות.

טכניקות וכלים

אני חובב מושבע של כלים ואתרי אינטרנט שעוזרים לי לפרסם את העסק, לעצב חומרים ולכתוב תכנים. את הכלים האלה אני משתף בדרך כלל בפייסבוק, אבל גם הבלוג הוא כלי נהדר לפרסם כלים וטכניקות שפיתחתם במהלך העבודה שלכם.

זה יכול להיות כלים להתייעלות בזמן, טכניקות לביצוע מטלות מסוימות ושיטות שאימצתם. נסו לחשוב על הדברים שאתם משתמשים בהם ביום-יום ושתפו אותם בבלוג שלכם.

כמובן שלא תמיד יש פנאי לשלב כתיבת פוסטים שבועיים לבלוג ולכן במקרים הללו אפשר להיעזר בפוסטים של מובילים או מתחילים שיוכלו לתת לכם מאמר שהם כתבו מנקודת המבט שלהם. בנוסף, ניתן להיעזר בכותב תוכן מקצועי שיכתוב עבורכם את התכנים הרלוונטיים תוך מחקר מקדים, שילוב מילות מפתח ומתן ערך פרקטי ללקוחות שלכם 🙂

בהצלחה! מוזמנים לשתף אותי בפוסטים שלכם!

יעקב גפרט

יעקב גפרט

היי! אם עוד לא הכרנו - אני יעקב גפרט, קופירייטר ובונה אתרי תדמית מניעים לפעולה.
ב-4 השנים האחרונות כתבתי מאות תכנים ועשרות אתרים ללקוחות שלי, ובבלוג הזה אני משתף מהתובנות שהשגתי במהלך העבודה :)
אם בא לך לקרוא עליי עוד ולהבין מה אני עושה תלחץ כאן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף באימייל
שיתוף בווטסאפ

פוסטים נוספים: